Cestování > Srí Lanka > Polonnaruwa

Polonnaruwa

12.3.2013
Na osmou jsme pozvání na snídani. Rodina se několikrát ujišťovala, zda příjdeme. Na silnici na nás najednou mává Nilantha a zve nás do svého domu, který je po cestě k tomu, kde jsme byli včera. Dostáváme čaj a sušenky, ukazuje nám kde bydlí a pak míříme do domu Susanthy. Na snídani máme cosi z kokosu, co jsem zapomněl jak se jmenuje :( Všichni se na nás usmívají a několikrát se ptají co chceme dnes dělat. Nakonec nám navrhují, že nám ukáží své rýžové pole a po jedenácté že se jde na obřad do chrámu.

Mají dnes volno z práce, protože je to týden od toho, co zemřel bratr děduly, co nás sem pozval, a až po týdnu právě probíhají smuteční obřady. Po cestě zpět vidíme na plotě malého hada, který je prý jedovatý. Jiného jsme za celou dobu pobytu pak už neviděli. Susantha nám ukazuje po cestě kostel, kam chodí. Zajímavé je, že on je křesťan, zbytek rodiny budhisté a nemají s tím problém.

Na obřad jedeme na 11:30, probíhá to podobně jako včera, ale v chrámu. Pak si prohlížíme chrám a jedeme zpět na oběd. Rýže s kari - výborná, se spoustou zeleniny, masem a taky poprvé s chlebovníkem, který Jana nejprve odmítala, že maso nechce, než jí bylo vysvětleno, že to maso není. Jako zákusek dostáváme curd - z bůvolího mléka. Odvážně si bereme a opět čekáme, jestli to bude mít nějaké účinky. Vzhledem k tomu, že včera jsme dostali zmzlinu, pili od nich vodu z vodovodu atd. ,tak už to ani moc neřešíme a nakonec se nic neděje.

Opět se na nás všichni usmívají, pořád se na něco vyptávají, Nilantha, který musel do práce (dělá u Dialogu) nám píše, volá jak se máme a informuje nás jak jezdí bus do Kandy.. - prostě jsme středem zájmu. Na závěr se fotíme a loučíme. Susantha nás veze na druhou hodinu na autobusové nádraží, peníze za cestu odmítá.

Bus jede přímo do Kandy přes Dambullu za 162 LKR a trvá mu to 3,5h. Po cestě byl zajímavý hiduistický chrám v Matale. Do Kandy přijíždíme docela unavení a až na místě si uvědomujeme, že jsme si nevyhlídli žádné ubytování. Otvíráme průvodce a nakonec s Janou vybíráme Lakshmi Guest house na Sarakankara Road. Kdyby tam měli plno nebo se nám tam nelíbilo, tak kolem je spousta dalších. Nabízejí nám pokoje za 1500 (bez koupelny), 2000 nebo 2500. Ty levnější nevypadají nic moc, ale říkáme si, že nám stačí. Jindra ale nesouhlasí a vyráží hledat jinam. Za chvíli se vrací, že domluvil pokoj za 2000 LKR jen o kousek níže v Kandy Inn. Tam to vypadá mnohem lépe a jsou tam jen tři pokoje, což je mnohem příjemnější.

Kousek pod námi jsou dvě restaurace, ta po levé straně je levnější a dáváme si tam večeři za 270-350 LKR, zatímco okolní restaurace se pohybují kolem 700 LKR. A mohli jsme si dát i mango džus - sice už jen poslední, ale když mají mango džus, mohli by někde mít i mango lassi ;) Mango lassi jsem si chtěl totiž několikrát dát - měli ho v jídelním lístku a nikdy ve skutečnosti. Celé tři týdny v Indii před třemi lety a i tady. Většinou s odůvodněním, že není sezóna. Tady to ale vypadá nadějně, třeba se dočkám :)

Po večeři povídáme do půl dvanácté, kromě Jany, která byla unavená a šla spát už místo večeře.