Cestování > Srí Lanka > Tangalle

Tangalle

20.3.2013

V pokoji je vedro, takže nemůžu moc spát. Ráno jsem se chtěl jít podívat na východ slunce. Tentokrát už to bylo jen na nás, nikdo nás nemohl zdržovat :) Východ ale nebyl, byly mraky. Tak bylo aspoň ranní koupání.

Protože jsme šli spát pozdě a neměli nic moc v plánu, šli jsme s Jindrou do města, nakoupili jsme ovoce a nějaké placky na snídani a za holkama došli až v devět a trochu je museli vzbudit.

Stěhujeme věci k holkám a ptáme se na ten slíbený pokoj - není ani dnes volný. Tak jsme si našli pokoj sami, bez nich, poblíž a levnější v Catamaran inn.

Po snídani se domlouváme, že bychom mohli zkusit to šnorchlování. V jedenáct vyrážíme a tuk tuk nás za 350 veze asi 6 km na jednu pláž (GPS: 06 00' 17.9" N 80 46' 2.5" E) a ukazuje nám, kde se máme pohybovat. Jsou tu všelijaké rybičky, mořští ježci, ale asi jsme toho čekali více. Byli jsem tam asi půl hodiny, já o pár minut více, protože mi tam líbilo. Nějak jsme se ale v tom nadšení zapomněli namazat nebo si vzít tričko. Takže hlavně já mám pěkně spálená záda.

Na večeři jdeme do restaurace Kingfisher (GPS 06 02' 03.7" N 80 48' 06.7" E). Dávám si krevety se šafránovou rýží (800LKR) a moc mi to chutná. Domlouváme se tam na pozorování želv. Máme nabídku na tuk tuk za 1200, zatímco v našem ubytování Sunrice chtěli 2500 a včera naléhali, že bychom měli jet, že dnes na to nebude dobrý den. Nedá se jim ale moc věřit. Zdejší majitel je příjemnější a když vidím, jaké má tričko s logem Kingfisher, nedá mi to se nezeptat a ano, je to to pivo, co bylo v Indii ;)

Jdu si na dvě hodiny lehnout, protože skoro usínám, Sylva s Jindrou dělají plán na další dny a pak se jdou projít do města. U večeře to znovu řešíme a dozvídáme se, že holky by nejraději zůstaly tady, nikam se jim nechce, kdežto Jindra a já chceme vidět velryby, já bych chtěl zkusit potápění, šnorchlování. Tak jsem z toho trochu zklamanej a vypadá to, že se budeme muset aspoň na chvíli rozdělit.

Začalo se blýskat, takže řešíme, jestli na želvy jet nebo ne. Jana nechce, ale nakonec si říkáme, že to riskneme než to zase odkládat. Jana nakonec jede taky. Tuktuk nás veze asi 10km na jiný cíp pláže (GPS 06 02' 47" N 80 51' 19.6" E), kde nás čeká člověk, který vybírá 1000 LKR vstupné, které je vratné v případě, že bychom želvy neviděli.

Dále nás vede za skupinkou tak dvaceti lidí, kteří už čekají. Vše je tu pod dohledem a organizované. Což mi úplně nevyhovuje, ale chápu, že takto je to pro želvy asi lepší. První želva si to zamířila na pláž, udělala kolečko, rozmyslela si to a zmizela zase do moře.

Po nějaké době konečně dochází na věc a vedou nás k želvě, která klade vejce. Svítí na ni baterkou a můžeme se všichni podívat. Jenže to trvá tak 10min, pak želva začíná hnízdo zahrabávat, což trvá dalších asi 20min a pak se sune k moři a my ji vyprovázíme. Domů se vracíme o půl dvanácté a unavení jdeme spát.

Nahrání objektu widget selhalo.
The file '/CMSWebParts/SocialMedia/YouTubeVideo.ascx' does not exist.