Cestování > Ukrajina na kolech > Mukačevo

Mukačevo

12.8.2006
Ráno pro mě začalo Vildovým chrápáním a krákoráním vran za okny našeho „luxusního sídla“. I tak jsem z postele vylezl až v 9 hodin zdejšího kyjevského času.
Po krátké snídani a nezbytné hygieně jsme vyrazili na mukačevský zámek či hrad Palanok, který se již několik století tyčí nad městem. Dnešní den jsme zasvětili chůzi, protože jsme doufali, že se Soně udělá líp a bude s námi moci pokračovat. Ukázalo se totiž, že má nastupující angínu.

Cesta na zámek místy připomínala horskou stezku obloženou hromádkami odpadků. Ale i tak jsme všechny nesnáze překonali a na hrad doputovali a zhlédli jsme vše, co se vidět dalo.

Po prohlídce jsme se vrátili do našeho prozatímního domova, abychom navštívili nemocnou Soňu, pověděli jí všechno, co jsme viděli a po chvíli jsme zase utekli do města.
Tentokrát jsme to vzali klasickým místním dopravním prostředkem – maršrůtkou. Cesta nás stála 0,65 UAH a bylo absolutně jedno, jestli jedete jednu nebo více zastávek. Údajně se do toho vozítka vleze 20 sedících a 38 stojících cestujících, o čemž tak trochu pochybuju, ale jak se říká, nic není nemožné.

Po vystoupení z maršrůtky jsme chodili, chodili a chodili. Navštívili jsme místní kafé, kde jsme si dali pelmeně (jedná se o mleté maso v nokovém těstě a podle Toma to jsou prostě horší torteliny), koupili jsme si sim kartu místního operátora, navštívili jsme místní trh (zde jsme se setkali s další původní členkou naší výpravy Luckou, která vyrazila nakonec na Ukrajinu od dva dny později s manželem), nádraží a nakonec i cukrárny.

Po návratu zpátky na nás čekalo nemilé překvapení. Soně sice ten den odpočinku prospěl, ale zase ne natolik, aby na Ukrajině zůstala, takže se zjišťuje, jak a kudy pojede zpět do ČR. Nakonec vítězí varianta s odjezdem v 10:27 z Mukačeva a s příjezdem do Přerova okolo 23 hodiny. Balíme věci a jdeme spát.

Útrata
44,- UAH     nákup a stravování během dne
4,- UAH     vstupné na zámek
30,- UAH     ubytování

Počasí: polojasno, kraťasy s tričkem